середу, 17 грудня 2014 р.

Портфоліо
класного керівника


 Шепель Світлана Василівна
Учитель української мови та літератури, основ здоров'я, педагог-тренер превентивного проекту «Захисти себе від ВІЛ,
класний керівник 9 класу







Педагогічне кредо
класного керівника:


Не примушувати, а переконувати;
не керувати, а організовувати;
не обмежувати, а надавати
свободу вибору!


       Все про себе:
v Закінчила Криворізький державний педагогічний інститут за  спеціальністю «Українська мова і література» 1998 року

v У Верблюзькому НВК «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – центр позашкільної освіти – дошкільний заклад» працюю вчителем з 2000 року.

v Загальний педагогічний стаж 13 років.

v Стаж роботи класним керівником 11 років.

v Пройшла курси  підвищення кваліфікації при Кіровоградському ОІППО  ім. В.Сухомлинського у 2012 р.

v Пройшла навчання за курсом «Основи Інтернету» в 2012 році

v Вища категорія, старший вчитель, керівник майстер-класу

v  Голова ПК з 2001 року, голова РМО вчителів основ здоров'я та педагогів-тренерів, які викладають превентивні проекти, член районної та обласної творчих груп

v Депутат сільської ради ІІ скликання

v Займала посаду педагога-організатора з 2002 по 2008 рр.

v Маю нагороди:
- 2008р. – Почесна грамота Управління освіти і науки КОДА
- 2008р. – Диплом лауреата районної педагогічної премії ім.Козуля
- 2011р. – Грамота відділу освіти Новгородківської РДА
- 2012р. – Почесна грамота обласної ради






Проблемне питання виховної роботи школи:

Наступність і перспективність у формуванні соціально-активної особистості від дошкільного виховання до випускного класу


Проблемне питання МО класних керівників:
Розвиток соціальної активності вихованців через різні форми виховної роботи


Проблемне питання класного керівника:
Розвиток творчих здібностей та обдарувань особистості через участь в  колективних творчих справах класу та школи
   

Принципи діяльності                
          класного керівника:





  
 - Заохочення та похвала за найменші успіхи та прояви ініціативи;
    - Підтримка невпевнених;
    - Власний приклад як найсильніший аргумент;
    - Вимогливість без деспотизму;
    - Креативність;
    - Толерантність, демократизм у стосунках з дітьми;
    - Уміння слухати й чути кожного, не тільки себе.






 
Основні завдання діяльності     
 класного керівника:




Ø Виховання громадянина України

Ø Виховання в учнів поваги до державних символів України,
        свідомого ставлення до обов’язків, прав та свобод людини,
        відповідальності перед законом за свої дії

Ø Формування особистості учня, його наукового світогляду

Ø Розвиток здібностей та обдарувань кожної дитини

Ø Виховання почуття власної гідності, шанобливого
ставлення до родини, поваги до народних звичаїв та традицій, української мови, національних цінностей українського народу

Ø Виховання свідомого ставлення до свого здоровя та здоровя інших як найвищої соціальної цінності

Ø Формування основ здорового способу життя, збереження і
        зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів

Ø Згуртованість учнівського колективу, виховання товариськості, почуття колективізму

Ø Створення комфортних умов для розвитку особистості,
        для успішної реалізації творчої активності кожного учня


Нормативні  документи,                                                                                           які використовую
                 в повсякденній  діяльності:


Ø  Декларація прав дитини

Ø  Конвенція ООН про права дитини

Ø  Закон України «Про освіту»

Ø  Положення про загальноосвітній навчальний заклад

Ø  Положення про класного керівника навчального закладу

Ø  Концепція виховання дітей та молоді у національній системі освіти  (патріотичне, правове, моральне, художньо -
    естетичне, трудове,  фізичне, екологічне)

Ø Статут школи-гімназії

Ø План роботи НВК

Ø План виховної роботи з класом

Ø Основні орієнтири виховання 11-річної освіти

          

           
Десять кроків
  класного керівника назустріч учневі:

Крок перший:
Завжди пам'ятаю, що у будь-якому віці діти вважають себе  дорослими,
хоча ми їх вважаємо ще маленькими. Тож  ставлюсь до них як до дорослих.
Крок другий:
Діти - справжній рентген: просвітять кожен порух твоєї  душі,
підмітять фальш і учительську слабкість. Намагаюсь бути завжди впевненою
у собі і щирою.
Крок третій:
Серце  – головний орган учителя. Без любові до дітей нічого й заходити до класу!
Крок четвертий:
Діти – це дуже критично налаштовані глядачі у театрі під назвою «Школа». Це правило знаю давно: виходячи на сцену (читай: у клас), добре вивчи  свою роль, знай усі свої репліки, пам'ятай, що інші актори (тобто учні) можуть імпровізувати, – будь готовим до цього!
Крок п’ятий:
Під час уроків, на перерві, на канікулах,  тоді, коли діти дома, я як класний керівник - відповідальна за фізичне та моральне здоровя своїх вихованців.
Крок шостий:
Намагаюсь бачити не клас, не групу учнів, а кожного окремо: моя Карина  -забудькувата, Максим – невпевнений у собі, Назар – сором’язливий, Саша –
велика фантазерка і т.д. Про те, що я ще й психолог, ніколи не забуваю.
Крок сьомий:
Обов’язково потрібно поважати дитячу думку, підтримувати їхні ініціативи, починання. При невдачах кажу: «Ну й що, адже ти тільки вчишся це робити.
У тебе усе ще попереду!»
Крок восьмий:
Виховуючи дітей,  виховую і їхніх батьків. Хоча це й складніше, та вкрай необхідно.
Крок дев’ятий (продовження восьмого):
Говорячи з батьками про їхніх дітей, розповідаючи про дитячі негативні вчинки,
завжди закінчую розмову згадкою про дуже хороші вчинки дітей. Останні слова  найважливіші!
Крок десятий:
При потребі завжди звертаюсь за порадою до колег, як молодих, так і досвідченіших, до психолога, до адміністрації.
Учитель повинен завжди учитися!


                      

Основні напрями                   виховної роботи:





Усвідомлення єдності власної долі з долею Батьківщини
  Зміст виховної роботи:
- вивчення учнями правових норм держави, законів і формування відповідального до них ставлення;
- організація й проведення позакласних заходів, спрямованих на формування
  вмінь і навичок правової поведінки;
- співробітництво із правовими організаціями з метою правової освіти учнів;
- формування здатності керуватися в ситуаціях морально-правового вибору мотивами обов’язку, совісті, справедливості;
- вивчення біографій видатних громадян своєї країни – патріотів і борців за незалежність України;
- розвиток патріотичних почуттів учнів через організацію й проведення позакласних заходів, що формують патріотизм на практиці, а не на словах;
- створення умов для прояву справжнього патріотизму учнів, любові до країни, народу, школи, місця, де учень зростає;
- відвідування місць, пов’язаних з пам'яттю поколінь;
- залучення учнів до роботи в громадських організаціях, в учнівському самоврядуванні;
- формування культури прояву громадянської позиції, патріотизму.
  Форми позакласної роботи:
- тематичні класні години;
- зустрічі із представниками правових структур, органів правопорядку;
-  конкурси, вікторини правової та патріотичної тематики;
- інтерактивні ігри, дискусії правової та патріотичної тематики;
- походи, свята, години спілкування, присвячені правовій та патріотичній темі.
Ціннісне ставлення до праці
  Зміст виховної роботи:
- вивчення сформованості понять та уявлень про важливість праці в житті людини;;
- формування уявлення про типи професій, знайомство з різними професіями;
- підготовка учнів до свідомого вибору власної професіЇ;
- виховання глибокої поваги до праці, людей праці, поваги до матеріальних надбань народу;
- розвиток вмінь і навичок самообслуговуючої праці;
- різнобічний розвиток морального мислення учнів, залучення можливостей
  соціуму для формування моральної культури учнів,  відповідальності за свої
  вчинки;
- урахування вікових особливостей в організації діяльності учнів з даного напряму
- виховання відповідальності, вимогливості до себе, охайності, дбайливості, дисциплінованості, старанності, наполегливості;
- заохочення учнів, які здійснюють моральні вчинки.
  Форми позакласної роботи:
- тематичні класні години;
- зустрічі з людьми різних професій, вивчення особливостей професій;
- вивчення потреб на ринку праці;
- проведення тренінгів. анкетувань для виявлення здатності до професій;
- тренінги морального самовдосконалення;
- знайомство з професіями батьків;
- екскурсії, знайомства з історичними й пам’ятними місцями країни, селища.
Ціннісне ставлення до природи
Зміст виховної роботи:
- Формування усвідомлення себе як невід’ємної частини природи, взаємозалежності людини та природи, взаємозв’язку стану довкілля і здоров’я людини;
- виховання бережного ставлення до природних ресурсів, до природи як еталонної цінності;
- розвиток  екологічної культури, активної життєвої позиції щодо оздоровлення довкілля.
  Форми позакласної роботи:
- участь учнів в акціях по збереженню та примноженню природних багатств країни;
- проведення трудових десантів по прибиранню території школи, класу, селища, прилеглих територій; озеленення класної кімнати, приміщення школи, насадження дерев та кущів на території селища;
- проведення класних годин, годин спілкування «Природа – наш дім», «Таємниці природи», «Флора і фауна нашого краю», «Контурна карта екологічно-натуралістичної роботи».
Учень і його інтелектуальні можливості
  Зміст виховної роботи:
- вивчення інтелектуальних можливостей учнів, динаміки інтелектуальних досягнень;
- формування культури розумової праці засобами виховної роботи;
- розвиток творчої ініціативи й активності учнів в інтелектуальній діяльності;
- створення атмосфери творчості, прояву самостійності учнів у підготовці
  виховних заходів;
- стимулювання й заохочення досягнень учнів у даному напрямі;
- підтримка таланту й нестандартності мислення.
Ціннісне ставлення до власного здоровя
  Зміст виховної роботи:
- вивчення стану фізичного нездоровя учнів, формування інтересу й бажання перебороти власні проблеми здоровя;
- вивчення спортивних інтересів учнів, потреб у заняттях фізкультурою й спортом;;
- різнобічна освіта й активне залучення учнів до занять фізкультурою і спортом;
- контроль результативності занять фізкультурою й спортом у школі;
- залучення батьків до пропаганди здорового способу життя.
  Форми позакласної роботи:
- бесіди, інтерактивні ігри, дискусії, конференції;
- спортивні конкурси в класі;
- конкурси спортивних колажів, проектів, газет;
- спортивні аукціони;
- інтелектуальні олімпіади спортивної тематики;
- наукові дослідження учнів на спортивну тематику.
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
  Зміст виховної роботи:
- вивчення інтересів і запитів дітей, їхніх здібностей і бажання брати участь у громадському житті школи;
- якісне проведення позакласних заходів;
- урахування індивідуальних  можливостей учнів, їхніх вікових особливостей при  підготовці позакласних заходів;
- підтримка ініціативи й творчих починань учнів, їхнього прагнення до
  спілкування й спільного дозвілля;
- дотримання естетичних й етичних норм при проведенні позакласних заходів
  будь-якого рівня.
  Форми позакласної роботи:
- дискотеки до різних святкових дат;
- концерти й конкурси самодіяльної творчості;
- конкурси, змагання талантів;
- дні творчості колективу;
- ушанування іменинників;
- вистави, інсценізації творів.
Ціннісне ставлення до сімї, родини, людей
  Зміст виховної роботи:
- вивчення взаємин дітей і батьків, сімейної атмосфери;
- педагогізація батьків;
- організація спільного проведення дозвілля батьків і дітей;
- залучення батьків до активної участі у вихованні дітей;
  Форми позакласної роботи:
- тематичні класні години, присвячені історії роду й сім’ї;
- родинні свята;
- спортивні змагання за участю батьків, бабусь та дідусів;
- ознайомлення з професіями батьків;
- уроки домашнього тепла й затишку.

                   









  Структура плану
                виховної роботи
            класного керівника
 з учнівським колективом:


І. Паспорт класу
1. Аналіз виховної роботи за попередній навчальний рік:
- короткий опис складу учнівського колективу;
- аналіз навчальної діяльності, учнівські успіхи в порівнянні з попереднім роком,
  моніторинг річного оцінювання;
- аналіз роботи над виховною  проблемою;
- аналіз участі учнів в колективних справах;
- аналіз діяльності учнівського самоврядування;
- аналіз роботи з батьками;
- мотивація вибору виховної проблеми на наступний рік.
2. Психолого-педагогічна характеристика класу
3. Завдання виховної роботи з класом на наступний рік
4. Соціальний паспорт класу:
- основні відомості про дітей, батьків, домашня адреса;
- діти з малозабезпечених сімей;
- діти з неблагополучних сімей;
- діти – сироти та напівсироти;
- діти, позбавлені батьківського піклування, інваліди;
- діти, схильні до правопорушень, до пропусків уроків.
5. Діагностика сімейного виховання
6. Взаємодія класного керівника з батьками учнів
7. Фізично-соматичні особливості учнів
8. Робота з превентивного виховання
9. Соціальна активність учнів
10. Обдаровані діти
11. Види позанавчальної діяльності учнів
12. Участь учнів у районних та обласних конкурсах та олімпіадах
13. Вивчення стану ефективності виховної роботи
14. План роботи над учнівським проектом
ІІ. План – сітка виховної роботи з учнями на наступний навчальний рік




План-сітка виховної роботи з
учнями на рік складається
за такими розділами:

- Я – особистість

    - Я – родина

    - Я – праця

    - Я – мистецтво

    - Я – природа

    - Я – суспільство

    - Превентивні заходи

    - Робота з реалізації учнівського проекту

    - Вивчення стану ефективності виховної роботи

Зразок плану роботи з класом  на тиждень:

Я - особистість


          Я - родина
Я – праця


         Я - м-цтво
Я – природа


       Я - суспільст
Превентивні
заходи
Робота
з реалізації
проекту
Вивч. стану
ефективності
виховн. роботи


Інформ.вісник:
Новини
Кіровоградщини



Година спілкування:
Батьки – перші порадники




Анкетування учнів:
Пропоную провести у класі



Бесіда з Т/Б:
Правила поведінки учнів в школі на перерві
Учнівські збори:
Обговорення теми проекту


Підготовка до проведення у школі дня олімпійця





Участь у шкільному дні олімпійця

Бесіда з Т/Б:
Про дотримання правил безпечної поведінки під час пров. дня олімп.



  
  Види позанавчальної діяльності учнів

п/п
Прізвище, ім’я та по батькові дитини
Предметний поетичний гурток
Спорт. секція
Гурток
при будинку культури
Гурток декоративно-прикладного мистецтва
Гурток історії краєзнавства
При-
мітка
1
Бортнік
Валентин



+


2
Власенко
 Ірина



+


3
Горбатенко Ростислав

футбол





4
Горбенко Катерина
+


+


5
Дедуренко Олександр



+


6
Долгерт
 Юлія
+
волейбол
Танцювальний гурток

+

7
Корзін
Богдан

футбол




8
Кулик
 Анастасія
+

Танцювальний гурток



9
Книжник Ярослав



+



10
Нестеренко Олександр

футбол





11
Павленко
Анна
+




+

12
Панченко
 Юрій




+


13
Полюхович Таїсія
+


+


14
Приходько
Віта

волейбол

+


15
Рець
Владислав

футбол




16
Романенко Ярослав

футбол




17
Сисак
Олена
+

Танцювальний гурток
+
+

18
Сторчеус Віталій



+


19
Яшниченко Світлана
+


+
+






Рівень
вихованості учнів класу
     

п/п
Прізвище учня
Дуже низький рівень
(до 40 балів)
Задовільний рівень
(від 50 до 60)
Високий рівень
(від 60 до 80)
Дуже високий рівень
(від 80 до 100)

Бортнік
Валентин


55





Власенко
 Ірина

40






Горбатенко
 Ростислав
40







Горбенко
 Катерина




80



Дедуренко
 Олександр





80


Долгерт
 Юлія






100

Корзін
Богдан

10






Кулик
 Анастасія






90

Книжник
 Ярослав


55





Нестеренко
Олександр

40






Павленко
Анна




80



Панченко
 Юрій
40







Полюхович
Таїсія







90
Приходько
Віта


55





Рець
Владислав
40







Романенко
Ярослав



50




Сисак
Олена




80



Сторчеус
Віталій

40






Яшниченко
Світлана



70









Виховна робота з класом

   Ми живемо у час глобальних суспільних змін, глибокого осмислення життя. Тому особливої актуальності набуває завдання виховати молоде покоління на засадах моральності й духовності, активної життєвої позиції, творчого підходу до будь-якої справи, адже лише творчі, креативні, успішні молоді люди на сьогоднішній день здатні досягти успіху, покорити «вершини»  нашого непростого сьогодення.
   Працюючи разом з педагогічним колективом школи над реалізацією цільової програми «Творча особистість»,  я зі своїм 9 класом  реалізую проблему  «Розвиток творчих здібностей та обдарувань   особистості через участь в колективних творчих справах. Пошуки ефективних методів керівництва навчально-виховним процесом».
  Як класний керівник намагаюся використовувати всі можливості виховного простору нашого закладу для створення комфортних умов, що сприяють всебічному розвитку кожного вихованця, підтримці, максимальному розкриттю всіх їхніх здібностей і талантів. Спрямовую свою діяльність на створення у класі сприятливого середовища для формування особистості дитини, пошук найбільш ефективних прийомів і методів здійснення виховного впливу, адже взаємодія з дітьми – це справа душі і серця, яка крок за кроком веде до загального успіху.
   Вже з перших днів спілкування з класом  почала глибоке вивчення інтелектуальних, розумових здібностей учнів, нахилів та уподобань кожної дитини. Проводила для цього анкетування, класну годину «Мої захоплення», зустрічалася з батьками з метою більш глибокого вивчення індивідуальних особливостей кожної дитини. Коли вже в достатній мірі володіла інформацією про клас взагалі та про кожну дитину зокрема, визначила ключові завдання виховної роботи:
  - виховувати в учнів наполегливість у здобутті знань, бажання досягти успіху у  навчанні;
  -  розвивати творчі здібності  кожної дитини;
  - працювати над  згуртуванням учнівського колективу, подальшим розвитком почуття дружби, колективізму, терпимості один до одного, уміння бачити чужу біду та бажання прийти товаришеві на допомогу;
  - активніше залучати учнів до участі у позакласній роботі, розвивати ініціативність, самостійність, активність, бажання працювати в колективі.
Клас у мене середній: всього 19 учнів. Тому охопити будь-якими дорученнями,
які були б по силі та до смаку кожному неважко: при підготовці до свята, класної години тощо робота знаходиться кожному. Реалізувати виховну проблему  мені допомагає те, що моя виховна задача перегукується з виховною проблемою, яку ставила класовод цього класу, працюючи з дітьми у початковій школі. Діти багато займалися танцями, тому вже з перших днів мої шестикласники-дівчатка почали


відвідувати гурток танцю при будинку культури.
Частина дітей відвідує спортивні секції. Отже, діти дійсно талановиті, естетично обдаровані.  Моє завдання – розвивати їхні обдарування далі, розширити коло їхніх захоплень.
   Мої вихованці беруть участь в усіх шкільних заходах: конкурсах плакатів, колажів на різні теми, в конкурсах «Міс – осінь», в козацьких розвагах, конкурсах ерудитів, спортивних змаганнях, оглядах художньої самодіяльності школи тощо. Для кожної дитини є своя улюблена й цікава справа: Рець Владик любить спорт, тому  він перший учасник спортивних змагань. Полюхович Тая, наша класна художниця, завжди оформить плакат, випустить стіннівку, створить власноруч вітальну листівку. Жартівниця і вигадниця Сисак Оленка легко й швидко підготує жартівливий номер для виступу під час огляду агітбригади юних рятівників, цікаву сценку на новорічний вечір, для класної години спілкування. Долгерт Юля і Кулик Настя підберуть інсценівки до будь-якого свята і залюбки візьмуть у ній участь. Дівчата також з великим задоволенням складають сценарії класних свят, змагань, вікторин. Павленко Аня пише вірші. Яшниченко Свєта порається біля садових і кімнатних квітів. Ось так можна розповісти про усіх моїх вихованців. Вони в мене дійсно усі талановиті, творчі, креативні, неповторні.
   У роботі з класом застосовую активні та інтерактивні методи виховання, технологію педагогічної підтримки та партнерства, що дає позитивні результати. Тренінгові заняття, проектні технології створюють передумови для розвитку ключових компетенцій і самостійності учнів, стимулюють їхню природну допитливість й творчий розвиток. Але для того, щоб компетентно допомогти учням, організувати їхню діяльність, сама намагаюсь постійно вдосконалюватись, підвищувати свій професійний рівень, займаючись самоосвітою, читаю  літературу з методики виховання та розвитку учнівського колективу, беру участь у роботі шкільного методичного обєднання класних керівників, співпрацюю з шкільним психологом, завжди цікавлюся новинками журналу «Класному керівнику».
   Велику увагу приділяю роботі з учнівським активом, адже якраз члени учнівського самоврядування при підготовці плану роботи класу на семестр, рік реалізують побажання усього класу. Разом із президентом класу та його заступниками плануємо роботу на певний період, обираємо теми класних годин, підбираємо питання для обговорення на години спілкування. Вчу їх бути об’єктивними, уміти вирішувати складні життєві ситуації, приймати рішення, адже вони наділені владою над колективом, обрані керувати цим колективом, тому їхні рішення при організації чергування, трудового десанту повинні бути справедливі, правильні.
   Наприкінці кожного навчального року проводжу анкетування «Справи класу, які залишилися у моїй пам'яті». Так визначаю вагомість та потрібність того чи
іншого виховного заходу.


 За анкетуванням попереднього навчального року моїм вихованцям найбільше сподобалися наступні заходи:
 - шкільний день олімпійця;
- загальношкільний ярмарок;
- шкільний день самоврядування;
- класна цікава вікторина «Чи знаєте ви, що…»;
- конкурс малюнку «Я обираю здоровий спосіб життя»;
- тренінг з розвитку комунікативних навичок;
- година спілкування «День народження класу»;
- класна святкова програма для хлопців «Сильні, сміливі, спритні»;
- година спілкування «Відверта розмова про…»;
- святкова програма до дня Святого Миколая;
- година спілкування «Світ моїх захоплень»;
- інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»;
- лицарський турнір «Ми – справжні чоловіки»;
- родинне свято «Від серця до серця»;
- година спілкування «Книга чи Інтернет: за і проти»;
- година розваг «Свято зробимо своїми руками»;
- відвідання краєзнавчого музею;
- Поїздка до м. Кіровограда;
- екологічна година «Відповідальність перед майбутнім»
- урок-порада «Якщо хочеш бути щасливим…»
  У роботі з класом вагому допомогу надають мені батьки. Вони завжди приходять до мене на збори відкриті, без образ, з бажанням поспілкуватися, узнати про динаміку зростання й розвитку дитини. Їх задовольняє  (і це мені дуже приємно, що батьки намагаються бути самокритичними і критичними по відношенню до своїх дітей) моє і похвальне слово про їхніх дітей, і слово критичне. Вони завжди вислухають, запитають поради. Часто й я потребую їхньої поради, адже батьки краще розуміють своїх дітей. Надають батьки мені допомогу у проведенні виховної роботи, підтримують матеріально (ремонт класної кімнати). Вважаю, що тісна співпраця батьків і школи завжди дають бажаний результат, а єдність вимог формує у дітей адекватну позицію щодо життєвих цінностей.











Участь учнів класу
в позакласних заходах








Конкурс стройової козацької пісні
















Учасники проекту «Кухлик меду»













 
 
Учасники превентивного проекту «Зупинимо ВІЛ разом»

    


Зимові розваги

День захисника Вітчизни.
Команда хлопців готується до виступу.


Дива новорічні






Українські вечорниці

Готуємося на ярмарок



І в День народження разом!
Святкуємо, граємо всі разом

Тренінг для батьків
Вчитель – учні – батьки















      
      



 

































Наша школа – наш другий дім.

Нам дуже тепло й затишно у нім.

Немає коментарів:

Дописати коментар